Aroma marketing

Rozwój marketingu spowodował powstanie różnych metod dotyczących wpływu na klienta. Przede wszystkim duża konkurencyjność powoduje ,ze zabieganie o klienta jest rzeczą podstawową. Odpowiedni wystrój, przyjemna muzyka powodują, że klient czuje się doskonale w danym miejscu i chętniej pozostaje dłużej. Dzięki temu częściej wraca do tego miejsca i kojarzy mu się ono przyjemnie. Zakupy w centrach handlowych kojarzą nam się przyjemnie bo właśnie tam są wykorzystywane różne narzędzia wpływające na klienta. W sklepach znajdziemy spokojną muzykę, interesująca kolorystyka, specjalne ułożenie, a także czujemy przyjemne zapachy


Specjalnie rozpylane zapachy wpływają na naszą podświadomość. Oddziaływanie na emocje za pomocą zapachów przynosi korzyści . Dzięki aromamarketingu zwiększają się obroty i zyski ,a wszystko to odbywa się w przyjemnej atmosferze.(chyba warto by było to wyróżnić jakoś)  Marketing to specjalnie opracowane kompozycje zapachowe , które neutralizują przykre zapachy oraz tworzą czystą i przyjemną atmosferę. Klienci kupując w takich sklepach mają lepsze samopoczucie , przebywają dłużej w sklepie, dokonują większych zakupów i chętniej wracają. Badania prowadzone w laboratoriach pokazują ,że aromamarketing jest niezwykle skuteczny

AROMAMARKETING to najtańszy i najskuteczniejsza technika na wyróżnienie się na rynku i wyprzedzenie konkurencji.


Aromamarketing jest środkiem zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw łącznie z ceną, jakością i popularnością marki handlowej. Głównym zadaniem marketingu zapachowego  jest poprawienie nastroju kupującego i wzbudzenie jego sympatii, zaufania do danej firmy. Klient powinien poczuć się dobrze i związać to wrażenie bezpośrednio z firmą. To ważny czynnik ekonomiczny w toczącej się dziś walce o klienta. Aromaty wypełniające pomieszczenia wpływają na podejmowanie decyzji przez klientów na korzyść tego czy innego produktu/usługi, co poprawia zdolność konsumpcyjną.  


Jaki zapach wybrać?


Aby wprowadzić marketing sensoryczny do swojego przedsiębiorstwa, lepiej zdać się na wiedzę specjalistów. Samodzielne komponowanie zapachów, może być bardzo ryzykowne. Wybierając zapach powinniśmy się zastanowić jakie cele chcemy osiągnąć. Czy chcemy zwiększyć sprzedaż, pobudzić pracowników do działania, stworzyć wnętrze kojarzące się z luksusem, zbudować wizerunek.

 

  • Podtrzymywać sezonowe i świąteczne kampanie reklamowe w celu przyciągnięcia   maksymalnej uwagi

 

Marketing zapachowy jest skutecznym narzędziem nowoczesnego biznesu. Wykorzystuje on zmysł powonienia powodując, że miejsce prowadzenia działalności staje się bardziej atrakcyjne dla potencjalnego klienta.

 

Sławomir Terelak

(+48) 697 053 596

ul. Mieszka 1 31b/12, 71-007 Szczecin

Imię i nazwisko:

Nazwa firmy:

E-mail:

Telefon:

Czym firma się zajmuje: